«[…] οι Πατέρες της Εκκλησίας δεν αγνοούσαν την εκμετάλλευση
της εργασίας των πτωχών από τους πλουσίους, όπως επίσης και το απάνθρωπο
πνεύμα, που κατείχε συχνά τους ισχυρούς στις σχέσεις-τους με τους αδυνάτους. Η
κοινωνική υπόληψη των πλουσίων και η επίπλαστη δικαιοσύνη των ισχυρών δεν εμπόδιζαν
καθόλου την έντονη κριτική εναντίον-τους, η οποία έπαιρνε ακόμα και τη μορφή
ριζοσπαστικού επαναστατικού κηρύγματος.
[…] Ο Χριστιανισμός καταδικάζει την κοινωνική αδικία. Ταυτόχρονα
όμως ο Χριστιανισμός αρνείται τη χρήση βίας για την άρση της κοινωνικής
αδικίας. Οι δυο αυτές θέσεις είναι εξίσου βασικές και εξίσου σημαντικές. Μόνη η
καταδίκη της κοινωνικής αδικίας χωρίς ταυτόχρονη άρνηση της χρήσεως βίας οδηγεί
εύκολα σε εγκλήματα και καταστροφές. Αλλά και μόνη η άρνηση της χρήσεως βίας
χωρίς ταυτόχρονη καταδίκη της κοινωνικής αδικίας οδηγεί εύκολα στη διαιώνιση ή
και την αύξηση της κοινωνικής αδικίας».
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ι. ΜΑΝΤΖΑΡΙΔΗΣ. (31985). Κοινωνιολογία
του Χριστιανισμού. Θεσσαλονίκη: Πουρναρά, σσ. 221, 230.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου